Všeobecné Obchodné podmienky

    1. Všeobecné podmienky a zásady výkonu činnosti SL / KL / IO
     

    1.1    Dodávateľom sa v nasledujúcom texte rozumie skúšobné  laboratórium (SL), kalibračné laboratórium (KL) a inšpekčný orgán (IO) spoločnosti EnviroTeam Slovakia s.r.o. Košice. Zákazníkom sa rozumie subjekt, ktorý je objednávateľom činností SL/KL/IO alebo prevádzkovateľ objektu vzťahujúceho sa k objednanej činnosti.
    1.2    Doručením záväznej objednávky resp. uzavretím zmluvy sú považované tieto podmienky za akceptované zákazníkom. V prípade realizácie nejakej časti objednávky subdodávateľským spôsobom sa uzavretie obchodného vzťahu považuje taktiež za súhlas s týmto spôsobom realizácie objednaných výkonov.
    1.3    Zákazník je povinný riadne, včas a v potrebnom rozsahu zabezpečiť a predložiť dodávateľovi požadovanú a nevyhnutnú dokumentáciu a podklady k objektom skúšania/kalibrácie/inšpekcie v súlade s platným i právnymi predpismi, ako aj iné zdroje  informácií, na základe ktorých môže dodávateľ zrealizovať činnosti súvisiace s predmetom plnenia.
    1.4    Dodávateľ sa zaväzuje, že objednanú činnosť vykoná v dohodnutom čase a v súlade so všetkými príslušnými legislatívnymi a technickými predpismi platnými v čase vykonávania objednaných činností.
    1.5    Dodávateľ sa zaväzuje, že dohodnutý termín výkonu oprávnených technických činností podľa zákona o ochrane ovzdušia oznámi notifikačným oznámením v určenej lehote a forme príslušným orgánom štátnej správy podľa platných právnych predpisov vo veciach ochrany ovzdušia, pričom táto notifikácia oprávnenej technickej činnosti bude prerokovaná so zodpovedným zástupcom zákazníka.
    1.6    Dodávateľ zabezpečí odovzdanie výsledkov objednaných činností najneskôr do 60 dní po ukončení poslednej činnosti na mieste v rámci jednotlivej kontrolnej činnosti v elektronickej forme (e-mailom). Správa v elektronickej forme bude opatrená kvalifikovaným elektronickým podpisom vykonávateľa, pričom dodávateľ najneskôr v lehote do 30 dní od odovzdania správy zákazníkovi, zabezpečí jej predloženie v tejto elektronickej podobe orgánom ochrany ovzdušia (konajúcemu resp. povoľujúcemu orgánu ochrany ovzdušia a inšpekcii). 
    1.7    Výsledok bude v súlade s náležitosťami podľa predpisov v oblasti akreditácie alebo právnych predpisov platných v oblasti ochrany ovzdušia, pričom bude obsahovať všetky zákonne predpísané náležitosti.
    1.8    Zákazník berie na vedomie, že každý ním prevzatý výsledok bude interpretovaný buď ako celok alebo, ak sú reprodukované iba závery, musí byť súčasne reprodukovaná aj časť správy/protokolu/certifikátu obsahujúca príslušné vyhlásenie dodávateľa.
    1.9    Dodávateľ upozorňuje, že závery vyplývajúce z výsledkov vykonaných činností nie sú v žiadnom prípade súhlasom, ktorý je vydávaný orgánmi štátnej správy ochrany ovzdušia, podľa všeobecne záväzných právnych predpisov a ani nezakladajú nárok na vydanie akéhokoľvek súhlasu v konaniach s orgánmi ochrany ovzdušia.
    1.10    Dodávateľ preberá záruky a absolútnu objektívnu zodpovednosť za plnenie predmetu tejto zmluvy vo vzťahu k zákazníkovi a ručí za celkovú technickú dôveryhodnosť vykonaných činností.
    1.11    Dodávateľ poskytuje na všetky výsledky záruku po dobu 6 rokov od prevzatia výsledku objednanej činnosti zákaníkom.
    1.12    Zákazník môže uplatniť námietku alebo sťažnosť na výsledok písomnou formou v uvedenej lehote s výnimkou odobratých vzoriek tuhých znečisťujúcich látok (len do 60 dní od prijatia správy o meraní alebo protokolu o skúške resp. pokiaľ tieto vzorky nie sú použité na akreditovanú analýzu).
    1.13    Dodávateľ sa zaväzuje písomne reagovať na sťažnosť alebo námietku zákazníka voči výsledku najneskôr do 10 kalendárnych dní od jej doručenia. Sťažnosť alebo námietka zákazníka musí obsahovať špecifikáciu vady, technické resp. legislatívne zdôvodnenie vrátane všetkých relevantných dokladov preukazujúcich oprávnenosť sťažnosti.
    1.14    Uznanú sťažnosť alebo reklamáciu odstráni dodávateľ na vlastné náklady v písomne dohodnutom termíne a rozsahu, pričom zákazník berie na vedomie, že odstránenie vady vykoná dodávateľ predovšetkým zopakovaním objednanej činnosti.
    1.15    Zákazník je povinný riadne, včas a v potrebnom rozsahu zabezpečiť a predložiť dodávateľovi požadovanú a nevyhnutnú dokumentáciu a podklady k prevádzke v súlade s platnými právnymi predpismi, ako aj iné zdroje  informácií, na základe ktorých môže dodávateľ zrealizovať činnosti súvisiace s predmetom objednávky alebo zmluvy.
    1.16    Pokiaľ sa počas výkonu objednanej činnosti vyskytnú podstatné skutočnosti, o ktorých sa dotknuté strany vopred nemali vedomosť, dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu ihneď na mieste výkonu objednanej činnosti o týchto skutočnostiach informovať zástupcu zákazníka a tieto skutočnosti uviesť aj do zápisu.
    1.17    Zákazník je povinný pravdivo informovať dodávateľa o skutočnostiach potrebných k plneniu predmetu činnosti, nezamlčať skutočnosti, údaje a prípadné zmeny vo výrobných alebo prevádzkových procesoch týkajúce sa predmetu plnenia.
    1.18    Dodávateľ nezodpovedá za vady, ktoré boli spôsobené použitím podkladov poskytnutých zákazníkom a dodávateľ ani pri vynaložení všetkej starostlivosti nemohol počas výkonu objednaných činností zistiť ich nesprávnosť.
    1.19    Dodávateľ sa zaväzuje dodržiavať mlčanlivosť voči tretím osobám o dôverných informáciách, o výrobkoch, technológiách a pod. zistených počas výkonu objednanej činnosti (platný právny predpis na úseku ochrany ovzdušia).
    1.20    Dodávateľ sa zaväzuje, že poskytne zistené skutočnosti a namerané údaje tretím osobám len v prípade písomného súhlasu zákazníka. Výnimku tvoria príslušné orgány ochrany ovzdušia (úrad životného prostredia a inšpekcia životného prostredia).
    1.21    Zákazník sa zaväzuje umožniť vstup zamestnancov dodávateľa do svojich objektov, a to v rozsahu nevyhnutnom pre konkrétnu konkrétne objednanú činnosť.
    1.22    Zákazník sa zaväzuje pri plnení poskytnúť vykonávateľovi primeranú súčinnosť (notifikácia činnosti orgánom ochrany ovzdušia, nastavenie technológie alebo AMS-E podľa platnej dokumentácie zákazníka,  dodanie prevádzkových záznamov objektu skúšania / kalibrácie / inšpekcie v čase výkonu činnosti a pod.).
    1.23    Zákazník v prípade potreby súhlasí so zadaním časti merania subdodávateľskému laboratóriu vykonávateľa – kvantitatívnym stanovením vybraných znečisťujúcich látok v laboratóriu EKOLAB, s.r.o. Košice, ŠGÚDŠ Spišská Nová Ves resp. ALS Czech Republic, s.r.o Pardubice podľa zásad vyplývajúcich z platných právnych predpisov v čase plnenia predmetu zmluvy (platný zákon o ochrane ovzdušia), pričom za činnosť akéhokoľvek subdodávateľa v súvislosti s predmetom plnenia objednanej činnosti v plnom rozsahu objektívne zodpovedá vykonávateľ.

    2. Špecifiká KL
    1.24    Kalibrácia AMS-E plynných zlúčenín sa vykoná v súlade s medzinárodnými a európskymi normami pomocou kalibračných plynov, ktoré sú súčasťou AMS.
    1.25    Zo strany zákazníka musia byť zabezpečené podmienky prevádzky jednotlivých objektov činnosti SL/KL/IO v súlade s platnou dokumentáciou zákazníka, ako aj dostatočné množstvá kalibračných plynov pre každú aplikáciu s aktuálnou dobou ich stability.
    1.26    Následne sa vykonajú ostatné skúšky a kontrolné činnosti pomocou zariadení a referenčných materiálov kalibračného laboratória a inšpekčného orgánu. 
    1.27    Skúška kalibrácie porovnávacou metódou sa vykoná pomocou externého analyzátora emisného meracieho systému dodávateľa resp. odberovými zariadeniami dodávateľa s prípadným koncovým analytickým stanovením v subdodávateľskom laboratóriu podľa bodu 1.18. 
    1.28    Kalibrácia ostatných monitorovacích veličín sa vykonáva porovnávacím spôsobom s príslušnou referenčnou metódou pomocou meradiel dodávateľa. 
    1.29    Kontrola výpočtu objemového prietoku sa vykoná preverením výpočtových vzťahov a konštánt vo vyhodnocovacom softvéri.

    3. Špecifiká IO
    1.30    Všetky skúšky a kalibrácie v rámci inšpekcie zhody vykoná skúšobné a kalibračné laboratórium spoločnosti ako internú subdodávku pre inšpekčný orgán spoločnosti. 
    1.31    Inšpekčný orgán spoločnosti má pre výkon oprávnených technických činností zabezpečené finančné krytie svojej zodpovednosti za škodu formou komerčného poistenia. Výška poistného plnenia zodpovedá výške škody, ktorá by mohla vzniknúť v súvislosti s výkonom oprávnenej skúšky a oprávnenej inšpekcie zhody automatizovaných meracích systémov emisií.